Olej znajdujący się w układzie dolotowym może wskazywać na awarię tego systemu,
przyczyną zalegania oleju w kanałach dolotowych może być zużyta lub uszkodzona turbosprężarka.
zniszczony pierścień tłokowy, czy wyeksploatowany separator oleju w odmie. Skutkiem przedostania się oleju do układu dolotowego mogą być: rozbieganie silnika, zapchanie katalizatora auta;
błąd dotyczący ciśnienia w kolektorze dolotowym,
spotykany w autach z silnikiem benzynowym z pomiarem ciśnienia w kolektorze z pomocą czujnika MAP,
co może być wynikiem nieszczelności kolektora dolotowego za przepustnicą wskutek uszkodzenia uszczelek kolektora dolotowego, przewodów, itp.;
zanieczyszczenie kolektora,
powoli, każdego dnia w kolektorze odkłada się maź, czego skutki trudno odczuć natychmiastowo,
ale po pewnym czasie znacząco może zmniejszyć się przekrój kolektora, a nawet mogą zalepić się czujniki w układzie.
Co oferujemy w ramach naprawy układu dolotowego?
diagnozę przyczyn uszkodzenia systemu;
wymianę przewodu i uszczelki przewodu dolotowego;
wymianę kolektora i uszczelki kolektora dolotowego;