Najczęstsze awarie układu zawieszenia
- uszkodzenie sworznia, do którego może dojść w wyniku poruszania się autem po nierównym terenie. Objawem takiej usterki może być stukanie dochodzące z przedniej części samochodu.
- luzy w łącznikach stabilizatora, powstające z reguły podczas wpadnięcia auta w dziurę. Gwałtowne szarpnięcie pojazdem powoduje wówczas, że ruchome elementy, które znajdują się po obu stronach łącznika stabilizatora zrywają. Powoduje to odgłosy stukania przy kołach podczas jazdy po lekkich nierównościach.
- luzy końcówki drążka mogą powstać w wyniku gwałtownego wjechania w dziurę przy pokonywaniu zakrętów,
- ale ich zużycie jest też naturalnym efektem. O uszkodzeniu tego elementu mogą świadczyć drgania kierownicy.
- uszkodzone tulejki i sworznie wahacza, elementy te mogą ulec zniszczeniu w wyniku długotrwałego oddziaływania szkodliwych czynników jak np. sól
- uszkodzony amortyzator objawiać się może nie tylko gorszym prowadzeniem pojazdu,
- ale też może powodować wyciek oleju w miejscu, gdzie zamontowany jest amortyzator.
W zakres napraw zawieszenia wchodzi sprawdzenie oraz ewentualna wymiana:
- amortyzatorów i/lub sprężyn;
- wahacza,
- łożysk, łączników i uszczelnień;
- sworzni,
- poduszek i łączników stabilizatora.
Ponadto po przeprowadzonych pracach dokonuje sprawdzenia geometrii zawieszenia.