Rodzaje układów napędowych
Występuje kilka wariantów mechanizmów, rozwiązujących kwestię przeniesienia napędu. Popularnym modelem jest ten, w którym silnik umieszczony jest podłużnie z przodu i posiada wał napędowy przenoszący moment na tylne koła. Jednak najpowszechniej występującym układem napędowym jest układ przedni zespolony. W tym modelu wszystkie elementy napędowe są umieszczone z przodu i jednocześnie napędzają oś przednią. Rzadziej spotykany jest model tylni zespolony. Ponadto spotkać można w samochodach układ napędowy centralny oraz bardzo charakterystyczny wariant – 4×4, gdzie zespół wałów napędowych oddziałuje na przednią i tylną oś.
Najczęstsze objawy uszkodzenia układu napędowego
- utrudniona zmiana biegów w skrzyni;
- poślizg sprzęgła (oznacza sytuację, w której tarcza sprzęgłowa ślizga się między powierzchniami koła zamachowego
- oraz tarczy dociskowej) i zapach spalenizny;
- zmniejszone osiągi przy jeździe pod górę;
- szarpanie sprzęgła;
- zgrzytanie przy zmianie biegów;
- samoistne wskakiwanie biegów;
- hałaśliwa praca sprzęgła, skrzyni biegów, wału napędowego;
- niedostateczny poziom oleju przekładniowego;
- zużycie albo uszkodzenie łożysk zębnika lub koła talerzowego.
Naprawa układu napędowego
W warsztacie „Pan Samochodzik” przeprowadzimy prace diagnostyczne, które mają na celu znalezienie przyczyny awarii układu. Sprawdzamy organoleptycznie stan wszystkich elementów, a także szczelność układu hydraulicznego, połączeń
gwintowych, łatwość przełączania biegów podczas jazdy.
Czynności serwisowe obejmują naprawę:
- sprzęgła,
- skrzyni biegów,
- wałów napędowych oraz przegubów,
- przekładni głównej, mechanizmu różnicowego i mostu napędowego,
- półosi i piast kół,
- diagnostykę elektronicznych elementów sterowania.
Kompleksowy serwis aut w najwyższym standardzie
