Menu Zamknij

Wymiana Sprzęgła

Sprzęgło w Twoim aucie wymaga wymiany i chcesz zlecić to zadanie profesjonaliście? Jako element eksploatacyjny tarcza sprzęgła ulega wytarciu, co może powodować niewłaściwe przenoszenie momentu obrotowego silnika. Standardową oznaką, że ze sprzęgłem jest coś nie tak, są wyższe obroty przy danej prędkości, niż zazwyczaj. Zobacz, po czym można rozpoznać taką usterkę i jak wygląda wymiana.

Obawiasz się, że z twoim sprzęgłem jest coś nie tak? Koniecznie powinieneś sprawdzić, czy pedał sprzęgła nie sprawia zbyt małego oporu. Jeśli tak jest, cały mechanizm powinien zostać wymieniony. Słyszysz pstryknięcie przy naciśnięciu pedału? Najprawdopodobniej uszkodzeniu uległ docisk. A może pedał obciera? W tym wypadku zepsuła się któraś z gumowych poduszek pod silnikiem lub skrzynią biegów, albo łożysko oporowe.

Gdy sprzęgło się ślizga, oznacza to, że moc nie jest w całości przekazywana z silnika na koła. Jak to sprawdzić? Ustaw samochód na równej, prostej drodze, zaciągnij ręczny hamulec i włącz trzeci bieg. Stopniowo zwalniaj pedał sprzęgła. Jeśli gaśnie praktycznie natychmiast, ze sprzęgłem nic złego się nie dzieje. W przypadku nieregularnego stukania z okolic motoru można już mówić o ślizganiu sprzęgła. W takim wypadku trzeba je szybko wymienić, ponieważ uszkodzenia będą się powiększać.