Menu Zamknij

Naprawa układu zawieszenia

Najczęstsze awarie układu zawieszenia

  • uszkodzenie sworznia, do którego może dojść w wyniku poruszania się autem po nierównym terenie. Objawem takiej usterki może być stukanie dochodzące z przedniej części samochodu.
  • luzy w łącznikach stabilizatora, powstające z reguły podczas wpadnięcia auta w dziurę. Gwałtowne szarpnięcie pojazdem powoduje wówczas, że ruchome elementy, które znajdują się po obu stronach łącznika stabilizatora zrywają się i w ten sposób powstaje luz. Powoduje to odgłosy stukania przy kołach podczas jazdy po lekkich nierównościach.
  • luzy końcówki drążka kierowniczego mogą powstać w wyniku gwałtownego wjechania w dziurę przy pokonywaniu zakrętów, ale ich zużycie jest też naturalnym efektem normalnej eksploatacji auta. O uszkodzeniu tego elementu mogą świadczyć drgania kierownicy.
  • uszkodzone tulejki i sworznie wahacza, elementy te mogą ulec zniszczeniu w wyniku długotrwałego oddziaływania szkodliwych czynników jak np. sól na drodze.
  • uszkodzony amortyzator objawiać się może nie tylko gorszym prowadzeniem pojazdu ( np. na zakręcie), ale też może powodować wyciek oleju w miejscu, gdzie zamontowany jest amortyzator.

W zakres napraw zawieszenia wchodzi sprawdzenie oraz ewentualna wymiana:

  • amortyzatorów i/lub sprężyn;
  • wahacza,
  • łożysk, łączników i uszczelnień;
  • sworzni,
  • poduszek i łączników stabilizatora.

Ponadto po przeprowadzonych pracach dokonuje sprawdzenia geometrii zawieszenia.