Menu Zamknij

Naprawa układu dolotowego

Najczęstsze powody naprawy układu dolotowego

  • olej znajdujący się w układzie dolotowym może wskazywać na awarię tego systemu – przyczyną zalegania oleju w kanałach dolotowych może być zużyta lub uszkodzona turbosprężarka, zniszczony pierścień tłokowy, czy wyeksploatowany separator oleju w odmie. Skutkiem przedostania się oleju do układu dolotowego mogą być: rozbieganie silnika, zapchanie katalizatora auta;
  • błąd dotyczący ciśnienia w kolektorze dolotowym – spotykany w autach z silnikiem benzynowym z pomiarem ciśnienia w kolektorze z pomocą czujnika MAP, co może być wynikiem nieszczelności kolektora dolotowego za przepustnicą wskutek uszkodzenia uszczelek kolektora dolotowego, przewodów, itp.;
  • zanieczyszczenie kolektora – powoli, każdego dnia w kolektorze odkłada się maź, czego skutki trudno odczuć natychmiastowo, ale po pewnym czasie znacząco może zmniejszyć się przekrój kolektora, a nawet mogą zalepić się czujniki w układzie.

Co oferujemy w ramach naprawy układu dolotowego?

  • diagnozę przyczyn uszkodzenia systemu;
  • wymianę przewodu i uszczelki przewodu dolotowego;
  • wymianę kolektora i uszczelki kolektora dolotowego;
  • wymianę zaworu sterującego w układzie dolotowym;
  • wymianę zaworu recyrkulacji spalin (EGR);
  • wymianę elementu systemu powietrza wtórnego.